Dirigering

Tog med mig tre tennisbollar och visselpipan och gick ut på elmia-fältet. Planen var att få hunden lite trött..
 
Jag lade två bollar vid ett ställe, gick tillbaka 50-60 m och gick sedan en till linje åt andra hållet. Lika långt avstånd. Sedan skulle jag skicka henne på en sida åt gången, lite svårare än att skicka direkt.  Jag fick skicka om henne på det sista , men sen gick det kanon !
 
Sedan lite "klock" träning.. Tappade en boll bakom henne utan att hon såg , sedan kastade två bollar åt vardera håll. Vilja trodde förstås att hon skulle få gå på någon av dem hon visste, inte att jag skulle skicka henne bakåt. Jag gav tecken "Ut", Vilja sprang åt vänster... Fel, gör om.  I det läget visste hon ju inte om att något fanns där , utan när jag gav tecken andra gången fick hon blint lita på mitt tecken.   Vet egentligen inte om detta är sättet att träna ,   men det känns rätt så då gör jag så.  Hoppas på att få många fler tips på kursen om ett par veckor i Lerum. Tiden går så fort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0