Vilt-träning

Idag träffade jag Mia med Merino med ett par fåglar, och en kanin. Vilja har inte träffat vilt på några månader. Sist vi tränade med vilt var hos Maire i november då Vilja iallafall hämtade in några fåglar på söket..
 
Att träna med vilt går sådär. Vilja är fortfarande ovillig att bära viltet. Hon har sin duva dock, som hon tycker om. Den är inga problem för henne, uppenbarligen är hon bekväm med den. Men kråkan?  Inte en chans typ... Mia hade en kanin som Vilja fick bektanta sig med, gick helt okej iallafall.  Det här börjar kännas lite småjobbigt, att hon är så mesig med viltet...
 
Vi har haft en skön söndag där vi varit ute hela dagen från kl 10 i stallet, till kl 19 i skogen från Västersjön.
 
Nu i veckan är det äntligen dags för kursen för Håkan och Karina! Jag har hört så mycket gott om dessa intruktörer, så jag har höga förhoppningar om att få med mig mycket lärdom och kunskaper hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0