Viljas första start på WT!

 
Idag har vi varit i Gränna på Tykavik och tävlat vårt första Working Test! 5 statationer med enbart enkelmarkeringar var det i nybörjarklass. Vissa stationer med fotgåendet med i bedömningen.
Vilja fick ihop 71 p.
 
14
12
14
13'
18
 
blev poängen vid stationerna. Well, den stationen med 18 p var ju helt klart bra !!  Vad vi fick poängavdrag för är fotgåendet. Detta (jävla) fotgående! Som jag får slita med det, hela tiden.  Ibland blir jag så trött varför hon inte kan förstå att när hon går får långt fram så är det inte Okej. Men det är inget jag kan träna hemma, för hemma har vi inte den störningen eller dragningen så då går hon OK fot. 
Vad vi också fick avdrag för var att hon hade alldeles för mycket spring i benen och spikade egentligen ingen markering alls, utan hon sprang och när hon var för långt kom hon på att koppla på näsan och då fick hon arbeta sig tillbaka.
 
MEN hon kunde genomföra samtliga stationer och fullföljde sin uppgift , sen är jag ju förstås glad i att ha en så positiv hund ! Får se vilket WT vi kan åka på nästa gång!
 
Nu blir det vila resten av dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0