Markeringsträning med skott hos Anki/Arvidabo

Rejäla skott hade vi idag att träna med. Det var så man själv hoppade till... Och ju högre skotten låter, desto hetare blir Vilja.  Jösses vad hetsig hon blir... 
 
Vi var ett lagom gäng ikväll som tränade markeringar hos Anki. Vi hade i början skott vid varje kast.  Vilja hade inga problem med sina markeringar , eller att hålla sig lugn vid skotten/passivitet. Bra... På WT't sen tror jag det blir mindre effektfullt vid markeringarna eftersom det lär vara en hel del skott vid rutorna. Antar väl att inte hunden orkar hålla sig så högt i förväntan hela tiden, liksom. Fast å andra sidan så ska vi ju starta bland de första.. Nåja ! Jag tror det kommer att gå fint. Jag ser söndag som en rolig grej , som en träningsdag där flera av mina hundtränar-vänner också kommer att hållas.
 
Efter söndag är planen att komma igång att träna med vilt. Känns härligt att jag skaffat mig en egen grupp att träna med : )     träningskamrater är guld värt.
 
Balsam i själen ikväll att få gosa med två dussin labradorvalpar !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0