Vilja löper...

9 månader sedan sist så nu är det alltså dags för nytt löp. Hurra! Eller inte. Efter det tråkiga röntgenresultatet så känns det meningslöst att ha det systemet igång på henne när det inte blir valpar. Men men ,  så är det.  Märkte alltså idag att löpet är igång. Förra gick ju förbi utan märkbar förändring på hund, så jag hoppas detta löp blir lika smidig!
 
Annars så rullar allting på. Det är mycket jobb för matte, Vilja får motion hos dagmatte och promenader av mig på kvällar.
Idag var vi i stallet tidigt på morgonen och spenderade sedan förmiddagen där. Fantastisk morgon!
 
 
 
 
 
Det är mycket jaktprov nu läser jag runt om på facebook. Jag blir avundsjuk för jag vill också kunna starta!
Igår tinade jag två fåglar. Den som Vilja sist fattade tycke för + en mindre fågel (namn?).  Vilja har ändrat sin attityd till vilt och är nu mer positiv !  Jag fick henne faktiskt till att gripa den mindre fågeln , den som hon förra gången var tveksam till och helst bara ville hålla i ytterst lite. Jag använder klicker och gör samma sak som jag gjorde med dummy, det funkar!
 
 .... I början av veckan var Elsa dålig.. Vägrade äta någon mat , ville ingenting , blicken var helt död på henne och jag visste att nu är hennes tid kommen. Dagen efter var hon bättre, hon började äta så smått och sedan i onsdags har hon varit som vanligt. Riktigt jobbigt att tiden snart ska komma, och man vet inte när. Vad som kommer hända med henne och hur förloppet kommer att se ut. Det kanske är att överdriva att jag tror att avlivning kommer att ske när hunden vägrar äta sin mat, men på något sätt måste jag förbereda mig. Och jag tror detta är mitt sätt. Men som sagt, nu är tantan pigg igen ! 
Denna hund som jag haft halva mitt liv. Alltid funnits där. Det kommer bli fruktansvärt tomt...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0