Nkl Gränna

Nybörjarklass såg inte särskilt svårt ut.
 
  1. 2 enkelmarkeringar på vatten
  2. Ett sök
  3. 2 enkelmarkeringar på land
 
Lättjobbad terräng , korta avstånd på markeringar. Lättsprunget sök.
"Bara" att ha hunden snyggt vid sidan ,  avlämningar , spontana apportgrepp samt stadga. Har man det, klarar man ju provet. 
Det var roligt att se.  Även se hur förare leder sina hundar. Hur man själv önskar leda sin hund, vad man ska eftersträva. Samt vad domaren ger för kritik efter hundens arbete.
 
Så hoppashoppas att Vilja kan mogna till under detta året och bli bättre på att ta vilt. En stund nu inomhus fick jag henne faktiskt på att ge mig fågeln i handen med hjälp av klicker. Tänkte gå ut till gräsmattan och göra samma sak. Bara hon har luktat in sig på fågeln och är bekant med den, sen kan jag börja visa henne vad jag önskar.
 
Vilja fick bada en stund idag med. Funkade kanon med avlämningar, men varför tvekar hon att gå i vattnet efter första kastet ??
 

Wooo , Vilja har fattat tycke för en styck fågel !! Kanske börjar det ta sig nu ..!   Var inga problem att få henne att apportera och lämna av i hand. Så roligt.  Nu ligger de nya fåglarna i frysen och väntar på nästa tillfälle.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0