Funktionär Jaktprov ekl

En helg helg fylld med jaktprov! Kan väl inte bli bättre : )
 
6,15 gick bilen imorse mot Tykavik. Idag var jag placerad i Elit-rutan där jag var kastare, samt skötte dirigeringspunkterna på "min"sida.  Provet såg inte så väldigt svårt ut , det var en walkup där det hände markeringar samt dirr'ar på vägen. Sedan ett sök , vattendirre och dubbelmarkering.  6 par med hundar , vilket tog hela dagen ! Vädret har varit underbart. Riktigt varmt vissa stunder. Trevliga funktionärer och domare. Jag har haft riktigt skoj idag : )
 
Att sen Vilja briljerar på min egna träning efteråt var toppen över i.  Fotgåendet inget att klaga på. Hon är framåt men vet sin plats myyyycket bättre nu.  Linjetag mot ett av punkterna kvar från rutan (hon fick se att jag lade en där). Skickade henne efter 50-60 m ,  kanonfort ut och in. Skickade igen på linjetag efter en markering. Inga problem. Sedan fotgående mot vatten och då blir hon lite vimsig. Men kontrollerbar. Det skulle ju bli spännande och se hur avlämningarna från vatten nu skulle se ut.  Hon är lite tveksam att simma efter dummyn även idag , är det pga att jag börjar ställa krav efter hon simmat?  Hon simmade iaf med lite påtryckning. Och ingen dummy släppt på backen pga skak !!! Hon släppte dummyn en gång dock, för att byta grepp. Samt en gång var hon på väg att skaka sig men hon höll sig, vad roligt det är när hunden förstår det man tränat så länge.
Sedan gjorde jag ett litet sök. Vågade inte skicka henne på den tredje , var rädd att hon skulle gå tom för att hon inte täckte marken riktigt. Så jag gick närmare den och skickade därefter.
 
Helt ok att spendera dagen här:
 
 
 
Det har varit intressant att höra domarens kritik om hundarnas arbete. Även intressant att se att ett misslyckat dirigeringsarbete kan ändå ge pris tack vare bra arbete på de andra momenten. 
 
Imorgon blir det NKL (hoppas jag) ,  vore skoj att se det upplägget som ligger mig närmast framöver. Nånstans måste man ju börja.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0