Avlämningar från vatten

Inget med våra avlämningar har ju varit självklara , än mindre vid vatten !  Nu har jag varit ett par gånger vid Västersjön och tillämpat det som jag tränade hos Olle på Tykavik förra veckan. Och det går ganska bra !  Första gången hon kommer upp ur vattnet skakar hon sig väldigt fort. Jag korrigerade henne med rösten , nådde ju henne inte där i vattenbrynet. Gångerna efter sen ville hon helt plötsligt inte hämta dummyn i vattnet, nähää ?? Ska jag behöva simma ut sjäv, tänkte jag. Har inte råd att bli av med dummys såhär hur som helst.  Efter många om och men simmade hon ut iallafall och hämtade.  Efter att hon blivit blöt en gång går det ganska bra, hon går raka vägen till mig -fokuserad- och väntar på att jag ska ta dummyn.
 
För ett par dagar sen tränade jag också med vilt igen. Gick inte alls lika bra som gången innan. Är det något som jag gör fel !?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0