TEBA

Ett säkert vårtecken är att jag nyss skickat efter en beställning från TEBA.  En väska och 7 st dummy's, för 370 kr - hela beställningen med moms och frakt strax under 500 kr - det kallar jag billigt !! 
 
Valde 3 st orange och 2 st vit 500gram , och 2 st orange i plast för framtida vattenträning. Nu är snön på smält på allvar, vilket är underbart ! 
 
 
 

Jag ska börja träna avlämningarna lite mer. Inomhus till en början , jag vill att hon ska ha apporten i munnen och kunna sätta sig och hålla fast. Apporten får jag ju i handen nu varje gång , men jag har inget kommando för "håll fast" , och jag har tidigare inte krävt att hon ska sitta ned, för då släpper hon den nämligen. Så det blir att använda klickern , och klicka så fort hon sätter sig och har kvar dummyn.
 
 

 
Nu har vi varit ute på en riktig långpromenad. Gick först runt Elmia  ,där det var nästan helt SNÖ-FRITT på fältet. Vilja har fått springa långa linjetag och långa inkallningar. Hon var taggad till träning då hon inte fick någon långprommis igår, sen var det ju länge sedan nu som jag tränade med dummis.  Så roligt att träna när hon gör alla moment med extra glöd. Vid linjetagen var hon fokuserad , gjorde inget stopp på vägen utan sprang som en raket rakt ut. Då jag tränade på fältet utan någon stig , och hon inte såg dummyn vid första anblick, blev det att hon sprang i en lätt båge ut , dock utan att springa "i ring" eller vad man ska säga...  Nöjd iallafall är jag ! 
Sen gick vi rundan ut , men istället för att gå hemåt gick vi Vätterstranden mot stan. Vid Undergången/Cigarren gick vi sen via Ekhagen och hem. En promenad på 2 timmar, och det är verkligen jättehärligt att ha en hund som vill och orkar följa med på långa turer.  Det har jag inte haft på många år, och längtat efter !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0