Linjetag i källaren

När man har en kvällsaktiv hund som vill träna (och det är mörkt och minusgrader ute ...än...), och utrymmet hemma tryter , så flyttar man sig till korridoren i källaren - iallfall om man är som jag. Vilja har en sån ännu mer vilja nu med de nya dummisarna , hon är så taggad , så motiverad -jättekul att träna. Och då har jag inte ens tagit steget till utomhus än !!  Hoppas hon kommer ihåg vad stadga är nu bara...
 
I källaren har vi aldrig förut varit och tränat. Ny miljö , en ännu mer taggad Vilja - men gjorde ändå allt rätt. Det känns som att hon börjar fatta det här med mitt Ut-tecken nu. Hon börjar att kolla utåt när jag sätter henne i position , och springer rakt ut - ibland tjuvar hon dock , men hejdar sig och kommer tillbaka.  Oftast ser hon att det ligger nåt där ute och då är det ju inte svårt för henne att springa.
 
Avlämningarna går också bättre. Hon kan nu sätta sig med dummyn i munnen och hålla fast ett par sek , fast då och då fumlar hon fortfarande runt innan hon kommer på vad som efterfrågas. Det ska jag också börja träna utomhus.  Klicker is the shit.
 
 
En bild på min favorithäst i stallet. Pinglan, en treåring som ska visas på 3 års-testet i maj. Så himla go !!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0