Crazy-dog

Tror visst inte att min lilla Vilja har fått så mycket lek o träning i helgen när jag varit i Gbg.. !! För jisses vad 'på' hon var ikväll när jag tränade. Helt galen ,  det roligaste är efter jag lägger ifrån mig klickern och hon vet att det blir bus, då hoppar hon rätt upp i luften med all energi och frustration som hon har och skäller och ser galen ut .. BUUUUS !!!
 
Idag klickade jag för att hon "satt fint"  .. såhär   (lånad bild)
 
 
Hon fattade förstås ingenting , men kanske 1/10 försök gjorde hon rätt. Oftast hoppar hon upp med hela kroppen , och det är fel. Vill att hon ska ha rumpan i backen och båda tassar upp i luften. En väldig balansprövning.
Klickar också med dummys/avlämning ,  utökar tiden som hon har den i munnen och jag har nu börjat röra min hand mot henne utan att hon ska släppa dummyn. Det går sådär , men med övning fattar hon nog det med.
2 timmars promenad idag igen. Underbart. Ingen dummy med ut , men släppte mössa/vantar och skickade henne på att hämta.. Är ingen skillnad om det är mössa, dummy, eller tennisboll, farten och viljan är densamma !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0