3/3

(Blev ingen träning igår, fortfarande så j*vla blåsigt)
 
Vilja kan inte gå vid sidan när hon är i koppel , det märkte jag idag...   Tar jag bort kopplet går hon mycket bättre  , det har säkert blivit så för att jag inte har tränat fotgåendet med koppel... Så koppel har blivit en signal för henne att hon kan gå fritt.
Så behöver jag träna jaktfot när hon är i koppel ??
 
Jag och Elin har varit vid Axamo idag med hundarna.  Snö fortfarande , så det var lite bökigt att gå där.  Mycket fin spårskog var det , så nu längtar jag till att lägga spår.
 
Jag har också blivit sådär rastlös idag som jag alltid blir på våren (både negativt och positivt)...  Vad skönt att jag har Vilja nu så vi kan gå promenader på kvällarna när jag har svårt och vara still.
Längtar till härliga dagar vid badet , sola och ha det bra - träna apportering vid vatten, och lägga spår i skogen bredvid
Eller att gå in till stan via Vätterstranden tidigt en sommar-morgon

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Nä usch för detta väder alltså, hoppas snön försvinner snart nu!!
Ang jaktfoten vet jag inte vad "regeringen" säger men jag tror och har för mig att hunden är kopplad från det att du ska gå fram till dommaren och få instruktioner om kommande moment osv. och då är det ju snyggast om hunden kan hålla sig till fot.. jag hade valt att träna på det men kolla med M och C för att vara på säkra sidan.

Svar: Ja precis , är nog inga problem att träna och bli bättre på det ,är bara att man inte alltid förstår vad man tränar och varför inte hunden gör som man säger i andra lägen , för det har man ju inte tränat på .. !
Josefin Johansson

2013-03-04 @ 09:34:56
URL: http://teamalcatazz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0