100 års kalas och paket

Mina hundar har idag skött sig helt ypperligt på 100 års kalset som jag har varit med och fixat och ordnat. Min kära pappa och hans kusin har fyllt 50 , så de ville ha en fest i deras ära - och det fick dom !
Jag var osäker på om jag skulle ha med mig hundarna alls , skulle inte orka tjata och bli irriterad och få humöret förstört. Men jag tog med dem , skulle vara bra träning för Vilja om inte annat och Elsa hon vet jag ju hur hon är..  Elsa hon gick sina oros-varv runt runt ett tag, sedan var hon lugn och Vilja har gjort mig väldigt stolt. Trots det var barn där (som hon älskar och brukar bli stimmig utav) och vuxna som kom och gick i dörren hela tiden , så gjorde hon inte alls ett så stort väsen av sig. Hon har minglat bland folk lugnt och stilla, och sen bara legat under bordet och vilat.  Är så nöjd med henne att hon kunde koppla av även i ny miljö , med stök och stim runt om och bara vara. Det är väldigt viktigt tycker jag att hunden kan det..
 
 
Paketet från TEBA kom igår. Vilja blev helt salig. Så. Många. Dummysar. Ska vi leka med alla?! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0