1 MARS

Första mars idag ! Alltid lika härligt varje år när första dagen i första vårmånaden inträffar.
 
Nu börjar snön försvinna på fältet. Mina dummisar har bokstavligen legat på hyllan ett par veckor, medvetet. Det har varit snö och slask och inte känts alls kul att träna. Vilja var ju något disträ sist jag tränade , hon var okoncentrerad och fokuserade mer på fågelkvitter än att hämta dummisar. Så jag tog en paus.
 
Planen för imorgon är att ta med ett par och träna på fältet.  Klockan & linjetag. Jag hade planerat att jag skulle börja träna med dold apport, dvs att hon inte ser att jag tappar en apport.. Sen när jag vänder om och ska skicka henne ska hon förmodligen springa rakt ut av ren vana, och gör hon det har hon lärt sig att gå på mitt tecken. Efter att jag tänkte den tanken började hon som jag skrev lyssna på fåglarna lite för mycket , så det kändes inte läge att börja avancera. Får se hur det går imorgon !  Har även tänkt träna fotgåendet för första gången ute ,  köttbullar + klicker är metoden tror jag
 
 
 
 
 
Visst är det härligt när solen lyser in

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0