Vad är klockan?

Idag har mina vovvar varit ensamma en längre stund när jag har jobbat under dagen. Jag öppnade dörren och hoppades att Vilja inte hade haft en egen "fest" här hemma, men allt var lugnt som en filbunke! Hon sträckte på sig och gäspade när hon mötte mig i dörren , så hon har nog bara sovit. Skönt att jag kan jobba lite dagturer också och hundarna kan klara sig , det betyder så mycket att klara sig utan hundvakt.
 
Nu hänger vi i soffan , Vilja verkar rätt nöjd med. När jag kom hem tog jag på mig västen med de två dummisarna och gick till elmiafälten för promenad och lite träning.  Tänkte jag skulle kolla bara hur det går med två st, om det går något bättre sen igår. Och det gjorde det faktiskt ! Lite bättre. Hon gick åt rätt håll de flesta av gångerna åt höger och vänster, det var bara nån gång som hon gick "fel",  och då bara uteslöt jag berömmet. Hon kanske förstår vinken då med.  Jag testade att träna UT-tecknet också med en dummy kl 12 och en kl 3 , det var lite svårare så på den biten behöver jag inte ha bråttom. Bättre att nöta , nöta kl 9 och 3 istället...
 
Tränade också ett linjetag med 2 apporter. Tränade samma igår och det gick inget vidare. Hon har svårt att komma ihåg att 1+1 är 2, att det finns en till att hämta när hon hämtat den andra. Särskilt om den inte ligger synlig. Så jag får träna med väl synliga apporter nu i början, så hon börjar förstå sammanhanget..   Vill ju att hon ska förstå att när jag skickar ut henne så finns det något att hämta. 
Under linjetaget nu så sprang hon förbi den som låg närmast , sprang iallafall hela vägen tillbaka till mig utan att röra den andra (Bra!) . Sen skulle jag skicka henne på den som var kvar. Vilja springer ut nån meter och sen fattar hon inte mer, finns det nån där ute menar du? den ser jag då inte...  Jag skickade henne en gång till lite närmare , då fann hon den och apporterade. Duktig !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0