Sommar-saknad

 
Kollar på härliga bilder från i somras , och kan inte låta bli att längta till sommaren
 
 
...,eller bara längta till våren. Tider då det helt plötsligt är skönt att vara ute.
 
Det känns som att klicker kan vara ett hjälpmedel för oss att träna in ett bra avlämnande ! Nu har jag tränat det här några gånger , och poletten har nu trillat ner och hon förstår att jag vill ha dummyn i handen. Hallelujah!  Senast 5/5 gånger fick jag den i handen. Dock är det ju timing som gäller, ett klick så fort den kommer i en hand för i samma sekund släpper hon den. Men det är ett framsteg! Nästa steg är att jag kräver att hon har den vid min hand någon sekund längre. Öka kraven. Släpper hon den för fort = inget klick.
 
Sedan förstås köra samma sak ute. Snön börjar nu att töa bort , så vid nästa lediga stund ska vi testa. Utan krav och mitt tidigare tjat, bara låta Vilja själv klura ut vad hon ska göra för att få sin godbit. Därför jag älskar klicker !
 
 
 
Från 8 maj... Är hon inte ljuvlig?  ... Inser verkligen vilket jobb jag har haft med henne ! Hon var en ragata som valp , var på Elsa hela tiden och var så tuff i sig själv så hon inte brydde sig om vad man sa till henne i det läget.. Tur hon har blivit mycker mer lyhörd på äldre dar.   Samtidigt som hon var fullkomligt underbar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0