Miljöträning tvättstugan igen

Undrar om jag är konstig som har med min hund ner till tvättstugan? Fast varför skulle jag inte , massa konstiga maskiner där som låter konstigt, och ett helt rum med luft som går runt och som låter ännu värre (torkrummet)  tycker bara det är en självklarhet att Vilja vänjs vid allt, så att hon blir en stabil vuxen hund. Och nu går det rätt bra, hon tycker inte det är ett så konstigt ställe att vara på. Fast får väl se vad hon tycker nästa gång, efter att jag fick för mig att bära upp henne på tvättbänken och annat konstigt ..!
  Jag ska inte säga att hon är rädd för saker, men hon har en stark självbevarelsedrift.. I stallet tex håller hon sig helst på håll , särskilt om det är hästar i stallgången. Hon skulle aldrig gå bredvid hästen, eller bakom, utan att jag har just gått där och lockar på henne och säger att det är ok.. Då susar hon förbi snabbt som attan.  Och jag tycker det är bra , hästar och hundar ska man helst hålla i sär tycker jag , och detta är något medfött i henne, hon har aldrig fått nån spark av hästen eller så - utan hon bara håller sig självmant därifrån !
 
Har inte tränat något med dummy nu på ett par dagar.. Det är jobb, hästen och lite sånt som fyller dagarna istället . Men på söndag ska vi träna ett pass ! Ska åka hem då till henne som äger min medryttarhäst, hon ville jag och Vilja skulle agera störningar när hon kör agility med sin lilla hund..och det kan vi väl gå med på =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0