Löp och fullt ös

Nu har löpet börjat ! Direkt efter jag uppdaterade sist såg jag första blodfläcken ,så nu är det igång . Räknar på att det är 2'a eller 3'e dagen idag.  Än så länge blöder hon knappt något , vet inte om det kommer igång mer senare.  Men jag tror hon är duktig på att hålla sig själv ren !
 
Jag har märkt lite förändringar i lynnet på henne idag.. Det jag säger till henne tycks gå ett varv innan det går in i skallen , men det är ju inte så konstigt då det händer andra grejer i kroppen på henne nu.  Så nu räknar jag inte med att träna så mycket under löp-perioden, låta henne få vila från mitt "tjat" och vara lite extra vimsig, det är ju dessutom snö och kallt igen.. Tycker det går sämre att träna när det är snö, och apporten blir kall och snöig att ha i munnen.
Utan det får bli att vi tränar signalerna , och fotgåendet.  Och kanske nåt klick o trix inomhus .
 
Idag har vi först varit på Bondberget och gått en runda med Elin & Ådi , sen åkte vi en sväng till Lekeryd för att träna lite med Emelie & Ida. Det blev väl inte så mycket träning för vår del , men iallafall en del passivitet. Det kan man ju alltid träna iallafall : )
 
//// Nu har jag en hel natt att ägna åt att läsa på SKK's sida om uppfödning.. Ett litet frö har såtts i mitt huvud om att nån dag ha tillräckligt med kunskap och erfarenhet att kunna föda upp min egen valpkull. 
Nu vill jag bara att vintern ska försvinna, så att Vilja kan fylla ett år så vi kan gå MH , funktionsbeskrivning , och så småningom röntga för att se om hon kan komma att hålla som avelstik.  Hoppas !
Jisses, jag har att läsa :o

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0