'leave it'

Tredje kvällen vi klicker-tränar avlämningar, och nu får jag dummyn i handen nästan alla gånger ! Kanske 8 av 10 , en stor förbättring ! Detta gick ju fort , varför tänkte jag inte på klickern tidigare ?? Klart hon aldrig har lämnat av i handen innan, jag har ju inte lärt henne det !!   Nu är det dags att börja klicka för att hon kan hålla den längre i munnen innan jag tar den.
 
Hade även två dummis på golvet ikväll. Vilja såg ut att vilja klona sig själv.   Men vi måste börja träna på det här att en apport i taget gäller , och helst att hon ska hämta den apport som jag visar.  Det gick bra nu ikväll, efter att hon fick fundera lite. Sen var det tack för passet och nu är det tuggben som fröken roar sig med.   Vad kul det känns just nu, jag får ju dummyn i handen ...!! inomhus åtminstone..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0