Första doppet...

...Första doppet för i år tyckte Vilja skulle bli idag ! Hon flög i vattnet efter ett par änder. Hon verkade inte berörd av det nästan isbelagda vattnet iallafall... Men vi kan väl vänta några månader med att kasta sig i vatten, eller?!
 
Det har inte blivit så mycket roligt för Vilja idag.. Ingen hund fanns det att leka med i stallet, och sedan har jag suttit i frisör-stolen hela efm. Märks så tydligt på henne när hon inte får utlopp för sin energi ! Hon började gnaga på inredningen nu på kvällen , hah..
 
Mitt koppel gick lite sönder på promenaden ikväll.. Jag brukar ha det som leksak när vi är ute , så det hände något med öglan under leket- så den gick inte att använda. Vilken tur att jag tränat så mycket på fotgåendet nu det senaste, så att inte kopplet blivit ett nödvändigt ont. Jag har enda sen Vilja var 8 veckor använt koppel så lite som möjligt... Vet inte hur många gånger hon rusat fram till folk, skrämt barn, jagat änder osv osv , men bara man är envis , belönar och använder sitt kroppsspråk så växer faktiskt behovet av kopplet bort.
Och det är en skön känsla att ha sin hund följsam efter sig utan att behöva bråka.. Så duktig hund jag har .
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0