9 månader och vardagslydnad

9 månader blev Lätt & Lagom i går !  Inte långt kvar nu tills årsdagen närmar sig. : )
 
 
Här vid elmia-fälten och där bakom skymtar Vättern.. Helt klart min favoritplats här i Jönköping!!  Hundarna var jätteduktiga. Ådi tog inte lika lång tid på sig idag på att komma ner i varv , det kommer nog ta mindre och mindre tid för honom nu att förstå att passivitet lönar sig !  Sen hade vi hundarna lösa mestadels , de var jätteduktiga - höll sig vid oss och tog självmant kontakt , kom på inkallning och lät bli att hälsa på de andra som var ute !
 
Något linjetag hann jag med innan Ådi slöt upp. Jag gick ut och lade ut 2 st. Skickar ut Vilja , hon springer till den första. Tänker ta den, men tar den längre bort istället. Apporterar till mig och springer ett "äro-varv" , tar med sig apporten hon har ut till den som ligger kvar. Försöker få med sig båda men inser fort att det inte går , får med sin ena 'hem'.  Ena apporten ligger då kvar på sitt ställe , så jag skickar ut henne och hon får med sig den tillbaka. Slut-resultatet gott , men massa onödigt trams emellan .
Får klura lite på de där...

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Haha! Vilken hund, en äkta Ammy avkomma:D
Fortsätt träna så ska du se att det kommer falla på plats ;) Sharpe kan med springa till en apport och sedan välja att byta eller försöka ta med sig båda samtidigt (spec. om de ligger förnära)... Dom är för roliga ibland..

2013-01-07 @ 08:30:39
URL: http://teamalcatazz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0