Trix-träning och viltspårkurs !

Varje kväll går Vilja och liksom väntar på att jag ska gå till köket, att jag ska ta fram godis och klickern och vi tränar ett pass..  Jag har kört "klockan"  som ren tricks träning nu under ett par veckors tid , och nu var första kvällen som det flöt på klockrent !  Ska testa nästa gång om det berodde på att jag inte hade pipan i mun, innan har jag alltid blåst en signal innan jag gjort tecken , för det är ju så det kommer att se ut ute på fält senare
 
Nu ikväll fick jag en spontan idé att anmäla mig till någon kurs i vår , att ha nåt förutom jakten för skojs skull -  Lydnad gillar jag inte (även om jag börjat träna fjärrdirigering nu inomhus) rallylydnad njaaee  , viltspår då ?  Det finns på huskvarna hundklubb !   Sagt och gjort , dit anmälde jag oss !  .... har dock inte fått någon bekräftelse , så vet i katten hur det fungerar, men anmälan är iallafall ivägskickad!  5 söndagar i vår , det blir kul !  
Målet är att starta i anlagsklass , få ett första pris sedan starta i öppenklass.. 3 st 1'a pris och Vilja blir viltspårsvamp!   Kan ju inte vara så svårt ?
 
Nu börjar det bli riktigt kul att ha hund ! Eller Elsa har jag ju haft hela tiden men det har inte gått att göra något med henne... Vilja har en vilja som jag längtat efter, och hon VILL !  Hon älskar dessa tillfällen på kvällarna när vi tränar , hon älskar alla gånger jag tar fram en dummy utomhus, hon sätter sig och väntar med förväntan med vad vi ska göra för något .  Älskar min hund och att jag äntligen har fått rätt verktyg till hund !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0