Miljöträning & passivitet

Igårkväll följde jag med på hoppträning , Vilja mer eller mindre kastades in i ett stort ridhus och hon fattade inte var hon var någonstans, bara att mamma mia, här är ju tusen hästar åt alla håll ! Nej , det var kanske runt 10 hästar som red runt och vi passerade emellan alla. Vilja var hoppig, dragig och klängig till en början - sedan hittade vi en pall och satte oss i mitten av de tre ridbanorna inne i ridhuset  , så det var hästar bakom, åt sidan och framför oss.    Här satt vi en timme ungefär och kikade , Vilja skötte sig bra !   ...Men det var inget tal om att kunna lämna henne sittandes , det var hon för osäker för.   Gick dock bara efter vi suttit där en timme och jag gick för att plocka in hindrena , men då var hon mer säker på miljön och alla de "tusen" hästar - skulle dom velat äta upp mig, hade dom nog redan gjort det...
 
 

Man är så duktig på att miljöträna sin valp , men jag tror det är lika viktigt att fortsätta miljöträna även när hunden passerat året. Kanske åka till samma ställen man gjorde när hunden var liten , men då ställa nya krav på att kunna vara passiv , och uppföra sig som den vuxna hund man är
Så nu väntar vi på att staden ska vakna till liv så vi kan börja mingla oss bland folk igen .. En vårmarknad vore mysigt !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0