Matskåls-dirigering

Testade dirigering med matskålar nu inomhus. Började först med 2 st, höger och vänster. Det gick fint, hon tog tecknet med en gång. Sen hade jag en skål åt höger, en på Ut. Gick också bra , men när jag har tre skålar så tvekar hon vid Ut-tecknet , jag får ibland säga två gånger innan hon tar det. Höger och vänster gick i regel jättebra  , det tar sig : )   När det blivit ljust om kvällarna ska jag börja träna detta utomhus.
 
Nu under helgen har Vilja hittat två st döda fåglar (den ena mer rutten än den andra) ute , faktiskt burit dom väldigt fint och kommit fram till mig och visat samt låtit mig ta dem..  Vi har ju inte haft möjlighet att träna något med vilt alls , hon har träffat några fåglar vid 6 månaders ålder, men inget efter det. Jag är väldigt spänd på att se hur hon beter sig med vilt, om hon apporterar och om hon ens vill lämna dem till mig. (?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0