Linjetag , linjetag

Linjetag känns som man kan nöta hur länge som helst !!  När vi fått kläm på att skicka på linjetag på plan mark , då kommer nästa utmaning att träna linjetag i omväxlande terräng och sedan över hinder (??) ... oj
 
Men nu är vi alltså bara på nivå :  cykelväg / grusväg.  Jag har tränat där idag för att de två apporterna inte kan bli mer synliga än så, och Vilja glömmer ju som bekant att en till ligger ute när hon hämtat första.. Så då gjorde jag såhär så att hon faktiskt ska se att det ligger en där. Och det gjorde hon !  Hon litade på mitt tecken och sprang även ut andra gången , duktig. På tillbakavägen då hon hämtat den längst bort ville hon byta till den som var närmast , jag sa "öpp öpp öpp" , blåste inkallning och hon gjorde rätt... Duktig
 
Dagens olydiga Vilja är att hon sprang efter en hare , samt skällde ut en mötade hund... Dagens lydiga Vilja är att hon satt kvar när haren sprang upp framför nosen på henne (jag hade just kastat en dummy i samma område), och att hon gick vid min sida när vi gick bakom en främmande hund.. Så det bli väl plus minus noll.
 

*censur censur censur *
Kan inte den där hunden ta och sluta jaga harar ?!!!!!! Jag rycker snart av pälshår på henne !!!
 
Var arg högst 10 min efter vi kommit in. Vilja såg ut som att hennes värld just hade rasat.  Vill inte behöva ha koppel på dig, så vore bussigt för din egen skull om du lade av med dina dumheter !!
 
Jaja.... dirigering med 3 st matskålar gick iallafall bra ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0