Klockan och förvirrad

Idag tänkte jag träna ett pass till på fältet, med två dummy's denna gång. Men så träffade vi Zingo, en kvick och trevlig tollare så Vilja lekte sig halvt trött med honom. Sedan tackade vi för leken och körde lite träning.  Avlämningarna gick åter igen bra , hon var även bättre på att ta "rätt" dummy när jag dirigerade henne i klockan. Men 2 dummy i linjetagen går inte! Hon kan tydligen inte räkna till två  ;)  så blir att nöta in det.
 
Ikväll hade hon tråkigt så då tänkte jag testa klockan med tre apporter. Två dummys och en boll. Klockan 9, 3 och 12. Mitt i vardagsrummet. Vilja har en förkärlek till alla bollar, så detta var klurigt för henne. Men det gick hyffsat !  Första gången jag lagt tre grejjer, vet inte om man ska börja träna det nu ??
 
 
 
Bild av Maire... från i söndags , så fina hundar - och en är MIN! : )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0