??

"Promenad-träning" är ofta något jag tillämpar , har med en dummy i västen eller en boll och tränar under rundan.
 Att skicka på linjetag gick typ skit idag !  Oerhört lätta avstånd , synliga apporter, ändå kollade bara hunden på något i buskarna !?   Vet inte varför hon höll på såhär , hon hade liksom inget fokus på det hon skulle göra, utan istället kollade bara på allt runt omkring. Vet inte varför ??  Jag som hoppades att hon kanske hade börjat fatta grejen nu....
Men jag är envis och vill inte avsluta innan det gått bra , så då eggade jag upp henne med apporten och då kunde hon koncentera sig på den iallafall. Om det var fågelkvitter som störde henne så är det bäst hon vänjer sig , för nu kommer våren !
 
Att få henne att börja söka på ordet "sök" , utan att hon direkt sett att föremål ligger i området (bara fått en hörselretning), gick bra iallafall , och även dirigering i klockan
 
Ja och just det , träffade en hundägare med en ganska tjurig terv-tik idag , jag gick bakom och då frågar hon mig om vi inte kan gå ihop för att träna. Ja absolut, Vilja skäller ju ut denna terv i samma ögonblick också så träning mottages.  Efter att vi gått en bit brydde hon sig iallafall inte om denna hunden, även om den blängde rejält.  Kul när man kan träna med andra hundägare sådär spontant !
 
Vilja har även visat för första gången att hon vaktar.. Jag väntade besök igår kväll och personen öppnade bara dörren , Vilja morrade till och sprang till dörren, sen när hon såg vem det var så hälsade hon glatt. Intressant och bra att hon gjorde så, tyckte jag !
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0