Efterlysning av våren

VAAAAR ÄÄÄÄR VÅÅÅÅÅREN ???!!!!
 
Idag var riktigt ruggigt att vara ute på promenad. Gick runt elmia , (för det var så jobbigt att gå på bondberget) men inte var det mindre jobbigt att gå på fältet. Driver med snö , och stundtals barmark. Fan, var är våren ?!
 
Jag vill beställa den här jackan, och ha den på mina promenader istället
 
 
En ny "hund-jacka" är ett måste,  en jacka att ha enbart på promenader och vid träningar under våren.  Funkar liksom inte med min vita jacka som jag hade i höstas.
Denna finns på glad och sund.se , om jag skulle råka glömma bort vart jag sett den
 
Undrar bara om jag är gjord av pengar ?


Några kvällar i rad nu har vi haft handtecken-träning i vardagsrummet . Det går bättre och bättre !  Hon tar mitt tecken desto mer och kan lära sig skilja isär tre saker nu. Dvs komma ihåg att bollen ligger där, dummyn där och att matskålen är bakom .  Matskålen låg kl tolv , och hon verkade vänta på att jag skulle ge tecken så att hon fick äta upp godiset.   Tyckte hon var rätt duktig , även om jag ibland fick göra tecknet två gånger - just pga att dymmyn låg åt andra hållet och bollen ligger ju bakom...??  Men det mognar nog !
Och självklart lämnar hon nu av alla saker i hand : )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0