Ledig mitt i veckan

En ledig vardag innebär mer tid för hundträning !  Jag har hittat ett WT i Vallentuna 28 september  som jag känner mig sugen på, vilket betyder att jag nu behöver få möjlighet till mer träning. Tycker det känns om lite svårt att träna själv , inte så lätt att träna kast och sådant själv..
Men träningen idag gick bra ändå !  Efter att jag bytte kommando på fotgåendet så känns det en aning bättre. Gick över stock och blåbärsris i skogen och Vilja hade full koll. Innan det hade jag lagt ut ett sök med 4 dummys ,  ett litet större sök än vad jag normalt brukar träna.. Men det fick gå. Tränade först linjetag med 3 st tennisbollar som jag utökade avståndet ifrån. De första 2 gick bra , men det sista skicket hade hon tappat målbilden och började söka istället.. Så jag fick avbryta där.
 
Söket sen gick bra , hon hittade 3 dummys och den sista bollen. Hon mattades av väldigt fort, men jag lät henne ändå leta och hitta 4 st. Den sista fick vi leta upp ihop.
Och sedan lite apport i vatten ,  samt linjetag. Går inte att få för mycket utav.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0