Valpkurs 3

Vilken tur att vi inte skulle ha någon slags uppvisning ikväll på valpkursen framför alla med den där läxan vi fick , bakåtvänd fotgående .. för jag har ju inte tränat så mycket på det. Det är ändå inte något som jag vill utveckla vidare i framtiden , kommer ju ändå inte kräva den kontakten i vårt fotgående sen. Så då väljer jag att träna lite på det vi ska ha nytta av sen stället, och som är roligt!
 
Ja, vad gjorde vi ikväll ? Tänkte jag skulle passa på att skriva nu ikväll när det ändå är friskt i minnet. Vi började med att leka med våra valpar, skepp o hoj va skoj!  Mycket av- och påknapp träning här. Från ena stunden fullt bus till sen lugn igen. Passivitet är verkligen något som byggs in naturligt här.  Jag började faktiskt med att sätta mig och kolla på måndagsträningen när vi kom upp till klubben.   Under kurs-tiden sen är det mycket pauser när instruktören går runt och kikar på alla , så Vilja får verkligen chans här att bli van vid att göra ingenting. Brukar gå väldigt bra och jag är fortfarande rätt förvånad över hur lugn hon är , förutom när vi ska leka : )
 
Inne i teori-salen gick vi igenom hur hunden lär sig ,samt våra läxor till nästa vecka som är dra-lätt-i-kopplet vid sittande och liggande, det som Fredrik Steen ofta använder.
Tror det var alles !?
 
Båda hundarna har inte mått väl i magen de senaste dagarna. Vet inte om det är en slump eller om de varit magsjuka. Det började med att Vilja kräktes upp lite av sin halv-smälta mat och ett tuggben, och det gjorde hon efter att jag hade gett henne levergodis som hon aldrig fått innan. Efter det var hon typ loj och tråkig hela dagen , åt gjorde hon inte heller. Spottade ut maten och gick därifrån. Morgonen därpå börjar Elsa med att kräkas tre gånger på rad. Hon fick inte upp något mer än gräs, och sen hon matvägrade även hon. Och när hon matvägrar (vilket kanske har hänt högst 5 gånger under hennes snart 12 års långa liv) så blir jag orolig.  Även hon verkade loj... Hon åt sen ris och fisk iallafall , och det gjorde även Vilja. Skönt, är så jobbigt när de inte äter. Nu senast har Elsa fått diarré dessutom, och har fortfarande inte samma aptit som hon brukar ... = /   Så nu kommer hon få enbart ris och fisk tills det kommer ut som normal konsistens , sen hoppas jag alla är friska och som vanligt..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0