Trix-träning

Nu har jag fått en idé att jag ska lära Vilja att stänga inne-dörrar. Och det lär jag in med klicker och target. Sätter en pappers-lapp på innedörren och klickar för att hon nosar på lappen , sedan vill jag att hon ska flytta dörren med nosen eller krafsa med tassen på dörren så den flyttar sig nån cm i början. Inte kommit så långt där än , men det kanske tar sig !
 
Andra grejjer vi klickertränar just nu är
 
  • fot-position
  • tass
  • buga
  • backa
  • 4 tassar på låda (gick väl sådär)
 
Klickerträning är kul !  ...Ikväll får Vilja sin kvällsmat inuti en sko. Så har hon något att pyssla med för ett tag.

Kommentarer
Postat av: Kitty

Ett tips, bestäm dig för nostarget på att sänga dörrar, kan bli så fula märken annars ;)

Lcyak till med trixandet :D

Svar: Ja , Så långt tänkte inte jag ;)
Josefin Johansson

2012-09-18 @ 19:32:17
URL: http://kittty.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0