Valpkurs 6

Ikväll var det dags för mig och Vilja att glänsa på appell-planen !!! (låter som vi tagit ett första pris , but hey - små steg i taget..) Vi ställde oss längst upp på planen på ett led, och målet var att hunden inte skulle dra i kopplet (för det var det vi tränade) så skulle vi använda de metoder som vi tidigare gått igenom på teorin. Jag satte Vilja vid min vänstra sida , sa åt henne att gå hääär och sen gick vi. Hon gick perfekt hela tiden , tror jag var snabbast i ledet för jag behövde inte korrigera henne en endaste gång. Hon bara gick, vi bara gick : ))   Efter igår känns det så bra , för igår tvivlade jag så mycket på mig själv - men det gör jag inte idag !
 
Maybe a small step for dog-training people,but a big step for me

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0