Sök..

Det väntar träning hos uppfödar-mamma , så idag var det dags för lite träning igen..  Stadge-träningen går rätt bra tycker jag , så idag testade jag att träna något annat; SÖK. Jag krävde förstås att hon skulle vara stadig inför alla kast som jag kastade , och att hon skulle bli kvar en stund efter att hon sett dummyn falla. När hon får tillåtelse att gå efter så är hon snabb som en raket , söker söker och söker,  och hon ser ut att vara ganska så nogrann och inte bara springa runt.
När hon hittar apporten berömmer jag och blåser inkallning så hon kommer hem med den , tänkte det ska hjälpa henne lite nu i början, om hon skulle få för sig att springa åt ett annat håll med dummisen istället för att komma med den till mig.
 
Jag gjorde några st sök-övningar, och jag gillar att hon inte tröttnar efter ett par gånger utan fortfarande tycker det är kul med det jag ber henne om.
Min underbara lilla Vilja med så mycket vilja !
 
Imorgon fyller min bästa Elsa tolv år , ska försöka få in en bild med :))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0