Inför nästa tränings-tillfälle...

Åh, vad det snurrar runt i skallen på mig nu.. Vad var det nu jag skulle träna på ?? Känns som det är hur mycket som helst !
 
Inför nästa gång som jag går ut och tränar så vill jag träna på ett fint linjetag. Det skulle jag kunna göra imorgon när jag är i stallet (om vi är ensamma utan alla andra hundar där dvs) . Antingen göra ett linjetag på den upp-trampade stigen bredvid paddocken, eller på den mindre tydliga stigen på fältet jämte hagarna.
 
Och med linjetag kommer fotgåendet som måste bli bättre. Jag har hur mycket som helst att förbättra när det gäller det.. Framför allt min timing att korrigera Vilja. Klart att hon kan gå som jag vill , bara jag är tydlig och kan förmedla mitt budskap.
 
Behöver också träna på håll-fast ... Hon släpper ju det hon har i munnen så fort hon känner för't.
 
...Återkommer efter mitt träningstillfälle , imorgon är det ju valpkurs med !  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0