Valplek !

Jag och en tjej från valpkursen bestämde att vi skulle ses idag med valparna , så de kunde få leka av sig ordentligt ute på elmia-fälten. Hon har en labbe-hane i samma ålder som Vilja , hon var lite sur på honom till en början - men så fort kopplet försvann och de hade de gröna ängarna framför sig så bar de av!  Vilja tyckte det var skönt att få leka igen , det var ju säkert minst två dagar sen sist ;)
 
När de hade busat ett tag fick vi tillökning. En liten chihuahua (också valp) kom smitandes med ägaren i hasorna. De hade även en amstaff-valp med sig, så vips så var där 4 valpar + Elsa.  Det var kul ! : )
 
 
 
I träningen så har jag mest tränat signalerna de senaste dagarna. Jag har med mig pipan ut på promenad och varvar med inkallning och stopp. Vill få det att sitta klockrent.. ! Vilja kan stopp-signalen , men ibland får hon tänka efter lite. Hur var det nu igen, två korta - betydde det hit?  Hon tänker efter en sekund och sen kommer hon på vilket jag menar.
 
 
Och lilla Elsa... Ljug inte och säg att du inte har köttbullar i fickan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0