Valpkurs 7, miljöträning i stan

Ikväll hade vi valpkursen placerad i stan ! Vid resecentrum träffades vi, och skulle ha miljöträning.  Vi pysslade med allt möjligt;  åka hiss, gå uppför trappa på "nytt" golv, bli buren i rulltrappa, hoppa genom cykelställ, hoppa upp på konstiga saker, gå balans på konstiga saker m.m m.m . Det var rätt kul ! Vilja gick med på det mesta , och tyckte tex inte det var konstigt att jag satte henne i en gunga. Gillar att jag tycks ha fått en hund som inte räds för främmande saker , utan kan gå med på det jag ber om. Elsa tex hade ju vägrat göra allting typ som vi gjort idag.
 
 
....eller sitta på den där , och stanna kvar.
 
Det hittills mest skrämmande som Vilja-ägare inträffade nog idag..  Jag var i stallet, och hade Vilja och Milton med mig. De två lekte med två andra hundar , som de brukar göra. De brukar aldrig sticka nånstans, utan brukar ändå vara inom rop-håll. Jag skulle just fylla på vatten i boxen då jag kom på att det var längesen jag såg hundarna. Gick ut och började leta. De fanns inte nånstans ! Enbart en hund av fyra var hemma. De andra tre då !? Vart var dom?!!  Minutrarna var som timmar och jag blev mer och mer orolig , tänk om de låg överkörda nånstans... Och jag som hade min väns hund med mig, vad skulle jag säga till henne? Att våra hundar var borta och jag hittar dem inte?  Två st snälla människor hjälpte mig att leta med bil. De körde iväg och kom rätt fort tillbaka , hundarna hade varit neråt gården bredvid. Varför vet jag inte... Räcker väl att en av hundarna säger "kom ! vi springer häråt" och sen är de för långt hemifrån för att kanske hitta hem, och finns ju inte en chans att de hade hört mina rop.  Fruktansvärt var det ! Lättnaden som kom när alla tre hundar kom springandes mot mig var stor kan jag lova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0