Förberedelser !

Nu har jag köpt första grejen till valpen , ett retrieverkoppel - för ett koppel kommer vi ju behöva även om hon i början ska lära sig att följa oss. Vanliga ordinära halsband är jag inte ett så stort fan av, eller ens använt på Elsa de senaste 5 åren så ska jag köpa ett till valpen så får hon nog följa med till affären och prova ut ett. Så svårt att veta vad som passar.  Så nu hänger redan hennes koppel i hallen , det ser ut som det alltid har hängt där :)

Jag trodde dessa 8 veckor skulle gå såå långsamt, men det går verkligen fort. 5 veckor blir valparna på onsdag! Vilket betyder att om 3 veckor så är det bara veckan kvar, sen får jag hämta henne!

Snart är nog bilburen som jag beställt färdig , ska åka via Värnamo då och hämta hem några kompostgaller att ha i lägenheten. Har listat ut att jag kan göra en hage vid sängen, så valpen kan sova nära mig + att jag har koll på vart hon befinner sig på natten.  Tror det blir bra !



Kommentarer
Postat av: Kitty

En liten valphage tror jag också blir bra! :) Tindra sov i bur en bur vid sängen till 6månader typ, skönt att veta var man har dem så man sover gott, och de sover också gott! <3

2012-05-08 @ 11:27:39
URL: http://kittty.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0