Koppelträning (?)

Valpen blir 10 veckor imorgon , det tycker jag märks på vikten ! Inte för att hon någonsin varit lätt att bära, den lilla vägde mer än vad jag trodde en 8 veckors goldenvalp skulle göra. Nu vid 10 veckor väger hon alltså ännu mer , så för att skona min rygg ska vi börja koppelträna så smått. Okej inte bara därför , skulle ju vara kul att röra sig längre bort än våra gräsmattor så småningom på promenad. Och med risk att den lilla förlorar förnuftet då och då måste hon alltså ha ett band runt halsen... Varför det , frågade hon sig.  (Så, torka lite kiss mellan varven också)









Det här med koppelträning får vi väl ta lite pö om pö , känns fortfarande som viktigast att hon följer mig och lyssnar på mig än att hon lär sig gå fint i koppel.. Med min envishet ska vi nog få det rätt till slut.

Vad fina bilderna blev ! Tänk vad lite sol kan göra... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0