Klickerkurs

Jag har anmält oss till den där online-klickerkursen hos Canis. Man får ett mail om dagen i 7 dagar, och sen får man mail lite mer sällan om jag förstod det rätt. Känns som en lite rolig grej sådär. Jag vill jättegärna få en sk "klicker-klok" hund , det blir så roligt att träna då när hunden bara spottar ur sig beteenden. Kursen är väl mest för min egen skull eftersom jag är ganska grön på ämnet. Så får vi se om jag kan lära ut något till den lilla (ragatan... ups, sa jag det där högt?) .
Klickade in Vilja gjorde jag redan andra dagen eller liknande. Vi har inte kommit så långt än mer än att jag klickar vid ögonkontakt, och det fattar hon nu. Samt när hon sätter sig på kommando och lägger sig.

Dagens lektion innebär att man ska klicka in hunden, men det har jag redan gjort så vi får väl håltimma idag då ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0