Grönt kort

Det slår mig att ingenting är självklart för en liten valp som knappt är tre månader. Allt ska läras in. Allt från att man ska hålla sig runt matte på promenad, att inte hälsa på allt folk man ser, att man inte behöver gruffa upp sig mot andra hundar, kloklippning, gå fint i koppel, att inte springa efter harar eller änder, osv osv.. Jag hoppas jag inte inbillar mig nu, men det känns som att Vilja börjar fatta poängen med varför jag säger "nej" då och då när vi är ute, och att det lönar sig att lyda.
Dessutom, HERREGUD vad skräpigt det är ute. Aldrig tänkt på det förut, men valpen hittar ju precis allt. Blir tokig på det ibland och vet inte hur många gånger jag öppnar munnen på henne och hittar diverse saker..
Fått en del miljöträning idag med. Gräsklipparen var något nytt.
 
Till något annat; hon gjorde tre st bra avlämningar på raken idag : )  Vi tränar med "ekorren", när vi fått pli på den kanske jag ska prova med någon annan grej.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0