Bilåkning & stallet

Jag lägger ner ganska mycket på att Vilja ska tycka buren och bilen är ett trevligt ställe, som det går bra att slappna av på. (Jag vill verkligen inte få en till hund som avskyr bilen)  
Under veckan har vi åkt ett par turer , och jag tror hon har vant sig vid att vara där bak i buren nu för idag kunde jag höra vad de sa på radion. Jösses vad högt den där lilla kan gapa , hon tyckte minsan inte att hon skulle befinna sig bakom galler längst bak i bilen ett tag. Då kom jag på att vi kan ju busa ute ett tag innan vi åker bil, så kanske hon somnar. Bra idé , för det har hjälpt!  Dessutom har hon fått massor med gotte och sin lektrasa med in , tror det gjort susen : )



Såhär fint satt hon och tittade ut när jag kollade till henne efter jag hade ridit. Tycker redan hon har blivit större på bara en vecka.
Vid stallet är världen jättestor och säkert lite läskig, så hon får hitta tryggheten i att vara i bilen så får hon vara med in i stallet när hon blivit större. Men det räcker nog tycker hon att sitta där bak och kika på hästar, andra hundar och traktorer som kör förbi. Väldigt bra miljöträning!

Kommentarer
Postat av: Maire Pyrrö

Så söt hon är : )

Bra tänkt Josefin... !! de gillas : )

2012-06-09 @ 08:37:34
URL: http://www.kennel-aimhigh.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0