3/6

Nu har snart ännu en dag gått och vi har det så mysigt. Hon äter, sover, busar och leker om vart annat. Så som det ska vara : )

Igår introducerade jag klickern. Vi kör det rätt enkelt , klickar ett par-tre gånger sen lek , klick ett par gånger igen. På sikt vill jag lära henne ta ögonkontakt och då kommer belöning, har även klickat för när hon lägger sig och sätter sig. Och kommer fortsätta klicka för alla spontana beteenden.
Ute är hon fortsatt jätteduktig och går inte många meter bakom. Har även påbörjat lite namnträning , men mest fokus lägger vi på hit-signalen.

Har suttit nere vid ank-dammen idag en stund och bara tittat på fiskmåsarna och änderna. Det var inget konstigt tyckte hon , gjorde ingen ansats att vilja springa iväg nånstans ifrån oss. Kunde till och med gå förbi ett par änder som låg vid en buske. Bäst att vänja sig vid de djur som vi förhoppningsvis en dag ska springa ut och hämta hem : )

Ja, jag tror jag tycker om henne ännu mer idag !



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0