Tandlossning

Nu har alla Viljas tänder på övre tandraden fallit ur och två st vuxen-tänder ploppat upp som svampar. Även en av de större hörntanderna försvunnit och där är nu bara ett stort hål  "hallåååå?"   Jag har faktiskt aldrig varit med om detta fenomen förut med att tänderna faller ut och valpen för en stund är mer eller mindre tandlös , kanske skulle lägga ett glas och se om tandfen kommer till hundar ??
 
Dagen efter Simskolan åkte vi till hundbadet igen. Var där bara dock 10 min för sen började det åska, jahopp.  Bara packa ihop och åka hem igen. Vilja hoppade dåmera rätt ut i vattnet och skulle minsann hämta hem alla bollar så Elsa fick inte hämta någon !
 
Jag har sökt ett nytt jobb i Taberg, hoppas de ska höra av sig... Sen kan jag inte låta bli att fundera mer på min nya dröm som jag har fått;  att hyra ett hus nånstans lagom långt in i skogen där jag kan bo med mina hundar. Anlägga en hundgård som hundarna kan vara i när jag är iväg och arbetar, eller kanske kan någon hund följa med mig till mitt framtida jobb? Jag skriver hundar för jag tror det gärna kommer finnas iallafall två i mitt liv.. Elsa finns tyvärr inte för alltid. Vilja kommer bli vuxen och förhoppningsvis lämnar hon Vilja-bebisar efter sig och kanske kan jag få ett barn av henne i min ägo. Det vore himla kul , men vi får väl se hur jag lyckas med henne till att börja med !
....men visst är det kul att ha drömmar...
 
Förresten så är det 6 månader sedan nu som inseminationen med Ammy ägde rum. Det har varit en mycket mysig första halva av 2012 : )   Kommer nog minnas det här i resten av mitt liv hur jag fick vara med enda från start.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0