Spontan lekträff..

Gick idag en sväng ner till Vättern igen. Och vem träffar vi inte på vägen ner? Jo, en 4 månaders boxervalp! Kunde ju inte hittat någon bättre lek-kamrat . De lekte en bra stund, sen ett dopp i vattnet och vi gick hem.
Elsa sniffade snabbt upp några gamla fågelbens rester , som båda fick tag i... Hade jag öppnat käften på den andra så hade den andre hittat nån ny bit . Sitter nu och googlar på (vad hade man gjort utan google?) hur farligt det kan vara för hund/valp att få i sig fågelrester, men jag vet ju inte ens om någon fick i sig någon något , jag tror inte det. Ändå är man ju så orolig, ååhh varför sätter valpar i sig allt de ser... Och gamla hundar på snart 12 år, kan de inte heller ta och låta bli !?
 
En hund kräks väl upp det som är olämpligt, eller ?? 
Nu läser jag att det finns folk som MEDVETET ger sina hundar färska ben ,  så det är kanske inte så farligt om mina kanske, eventuellt, möjligtvis fått i sig en litenliten bit..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0