Simskola

Jag och hundarna har idag letat oss ut till hundbadplatsen som finns här i Jönköping, den ligger just bredvid Axamo flygplats. Visserligen kan vi ju gå ner till Vättern som vi brukar, men det är mycket trevligare och roligare om hundarna kan springa fritt och bada obehindrat , och det är just vad de kan göra där ute i axamo : )
 
Vilja har inte riktigt fattat det där förut med att man kan vara i vattnet även om man inte bottnar , så idag har vi haft lite simskola. Vi gjorde så att jag gick i en bit tills jag visste att hon var tvungen att simma för att nå mig. Då simmade hon till mig och krafsade på mina ben och ville upp i famnen. Lyfte då upp och vände på henne sen simmade hon tillbaks i land. Sen gick det lättare och lättare för henne.  Även kastat ut en tennisboll som både hon och Elsa har hämtat.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det är himla roligt med hundbadplatser tycker jag. Man som hundägare kan ju prata med alla. Inga problem att åka dit ensam : )
Det var nyttigt för Vilja att vistas där, då det var runt 10 st hundar i olika storlek och det var inget gruff mellan någon alls..
 
 
Nu vet jag vart vi ska åka nästa gång när vädret är utbjudande , för när valpen sover såhär är det rätt lugnt och skönt ! ;)

Kommentarer
Postat av: Kitty

Va redig hon är :)) och matte med som
Lär henne att simma ;) kram!

2012-07-29 @ 13:26:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0