SF Filmstad

Igår var vi en sväng igen intill stan. Satt bara hemma och rullade tummarna, så kunde lika väl åka en sväng med Vilja. När vi kom ut ur bilen såg jag det var värsta marknaden i stan. Med mat från alla världens hörn (kändes som utomlands) , jag åkte tillbaka senare utan hund för tyckte nog det var lite för mäktigt för en tre-månaders-valp att vara mitt i.
Vi gick en sväng mot Juneporten istället och satte oss utanför Filmstaden. Mycket folk, bilar, bussar och duvor.  Jag tänkte att ju mer hon är i stan bland folk kanske hon blir lite mer "immun" och inte känner det är så värt att hälsa på alla hon ser.. Det går lite bättre här hemmaomkring nu , man får muta med godis och vara snabb som attan. För snabb och ivrig är hon, hon börjar också förstå nu att jag blir rätt arg när hon bara kutar fram utan lov , så snart kan hon nog börja kunna hejda sig fullt ut.  Fast jag är ändå glad att jag fått en så social tjej, underlättar en hel del när man ska umgås med folk och särskilt barn.
 
Meeeen så populär jag har blivit på stan! Folk i alla åldrar tittar och ler och frågar om de får klappa , denna uppmärksamhet är jag ju inte van vid.  Men kanske bäst att vänja sig när man håller i en av golden-eliten i sitt koppel  =)
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Ja att det är golden-eliten som vi har i våra ägor. Underbara individer. De är så fina våra små vilddjur:)

2012-07-08 @ 14:42:37
URL: http://teamalcatazz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0