Hund i vården

Jag och Vilja har varit på mitt gamla jobb och hälsat på. Ett demensboende med 8 st personer med demenssjukdomar. Väldigt roligt var det att komma dit igen, saknar verkligen mitt jobb där... Hur ofta åker man annars 5 mil enkel resa, genom den värsta vinter någonsin, till sitt arbete? Sällan.
 
Hund, eller vilket husdjur som helst, (kanske en minigris) tror jag skapar en bättre arbetsmiljö på våra arbetsplatser här i landet, särskilt våra äldreboenden. På det boendet finns där redan en katt, som heter Kajsa. Tror verkligen hon gör nytta där, går och stryker sig mot de boende och skapar lugn bara genom att finnas till.  Elsa har också fått vara med dit nån gång när jag har jobbat. Och hon fick kontakt med en dement som ingen annan av oss i personalen annars kunde..
 
Vilja var som vanligt yrvädret själv när hon anlände. Hälsade på alla, sen var hon mest i sin egen värld. Röjde i rabatten, åt på äpplen, drog i rötter, ja säkert något mer..  Sen fick hon vara i koppel medans vi fikade, och det gick väl helt ok.
 
Mitt drömliv vore verkligen att ha ett jobb som jag trivs med och där hunden fick lov att få vara med och göra skillnad varje dag. Tror alla parter hade vunnit på det !

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Instämmer, hade varit en dröm att jobba med hunden 24 7 plus att de kan locka fram sådant som inte vi människor kan..

2012-07-17 @ 09:48:11
URL: http://teamalcatazz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0