Grymhet...

Sitter på facebook och följer uppdateringar om min bekants rottweiler..  En stor hane i sina bästa år , vem har mage att ge sig på honom?  En hund som bara ville vakta sitt hem , och den lilla valpen som hon nyligen fått hem... Blir så ledsen när jag tänker på det , och hoppas verkligen de som bröt sig in i hennes hem och misshandlade honom åker fast !!! 
Synd man inte kan göra så mycket mer än att visa sitt stöd...

 
Till helgen fick vi Lätt & Lagom -ägare inbjudan till mingla på working -test , tror det blir superkul !!  Jag som knappt har sett någon retrieverträning tidigare behöver ju se vad det är jag vill vi ska bli duktiga på, mitt lilla yrväder o jag.
Men fram tills vi är mogna blir det bara att ta det lugnt. Allt är ju ändå lattjolajban som det är liksom!
 
Igår var jag och köpte nya pjux till föttera också. Såna där som man kan ha i skog och mark, vattentäta med bra grepp undertill. Vill ju använda dem på en gång!!  Men något roligt i valpåldern blir iallafall valpkursen , som startar 13 aug. Kommer säkert ha vildaste valpen i gänget , kanske skulle döpa om henne till Vilda : )
 
 
 
Fast ibland är hon rätt lugn också , när hon sover.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0