Kvalitéts-tid

Nyss kommit in från 2 timmars skogsvistelse. Helt underbart ! Tror det är där jag är som lyckligast, och Vilja verkar lika lycklig också. Bara hon & jag var ute i skogen idag.
Vi tränar på något nästan hela tiden , inkallningar, stoppsignal, att lyssna på "nej"  , ta kontakt, fotgående vid lite svårare terräng, inte dra i koppel , möta andra hundar och fortfarande gå vid sidan (går sådär)
Linjetag, ut-tecken, litet sök
 
Tränar fortfarade mycket på att hålla fast. Inte så mycket avlämningar egentligen , utan bara att hon ska komma med apporten direkt till mig och tycka om att vara där, gärna 'visa upp' och själv bjuda fram.. Tidigare så har jag tränat 3-4 repetitioner med tex klockan, vilket gör att hon kanske fjärde gången blir rätt tramsig och istället går och lägger sig i snön (?) .   Det är ju bara tramsighet, så jag har börjat säga 'nej' när hon gör det, och ibland, rätt ofta, väljer hon att komma till mig istället och då får hon mycket beröm.
Nu har jag tänkt om lite och ska istället träna max 2 gånger och sen ta undan dummyn , då hinner hon förhoppningsvis inte bli tramsig. Sen tar jag dummyn och vi går en bit , en stund senare tränar vi 1-2 gånger igen med hålla fast - avlämningar , kanske går bättre på det sättet.. !
 
... Lite dåligt med bilder, men det blir det när mobilen stannar hemma.  För vad ska man ha med sig mobilen till skogen för ! Så tyst och skönt utan den.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0