Daglig stimulans

Nu har jag blivit sjuk igen (tre gånger i höst, måste vara rekord!) , så igår orkade jag inte göra så mycket med Vilja... Morgonpromenad, ut och leka 6 timmar senare med Milton en kort stund, och kvällspromenad. Mer orkade jag inte. Jag får dåligt samvete gentemot Vilja, för jag vet att hon vill vi ska göra så mycket mer och ha roligt.  Men någon dag då och då gör väl inget om vi bara ligger och vilar också (?)  Är väl bara nyttigt för en unghund att kunna det. 
Kanske finns det hundägare som alltid gör sådär lite med sina hundar? Tre promenader runt kvarteret / dag , och därmellan inte mycket uppmärksamhet. Stackars dem.  Jag ger nog Vilja rätt mycket stimulans ändå på dagarna.. , med stallet på fm , långa promenader på efm där jag försöker träna något varje dag. Fotgående , signal-träning , mycket inkallning med lek osv osv.. Så jag behöver kanske inte ha dåligt samvete för en ynka dag.
 
Nu är det snart jul. Jag är inget stort fan av julen , särskilt inte efter att familjen blev en viktig person mindre...  Men man får göra det bästa av det, och det är tredje julen utan henne nu - så visst lär man sig nya rutiner med tiden. Men julen är inte som förr ändå. Men det blir Viljas första jul , och det blir skoj !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0